søndag den 8. juli 2012

Min yndlingskage

Da vi havde gæster i går, lavede jeg min absolutte yndlingskage. En brownie/cheesecake med hindbærskum på toppen.



Opskriften lyder sådan her:

Brownie:
200g God mørkt chokolade,
200g smør, gerne usaltet ( det havde jeg ikke)
250g flormelis
3 æg
110g mel
Hak chokolade let og kom over vandbad. Kom smør og flormelis i skål og rør med mikser, dernæst et æg af gangen. Kom så mel og til sidst tilsættes den smeltede chokolade. kom i form ca størrelse 23x33x5
sådan så min brownie dej ud, da den kom i formen.

Cheesecake:
400g flødeost
150g flormelis
½ teske vanillesukker
2 æg
Ost, sukker og vanillesukker kommes i skål og røres med mikser til det er en samlet masse, dernæst et æg af gangen, den skal være lidt lækker cremet og luftig, men pas på ikke at overmikse, dernæst kommes dejen oven på brownien og kommes i ovnen ved 170 c i 40-60 min. Dernæst skal den afkøle og i køleskabet gerne 2 timer og flere gør heller ikke spor.

nu med Cheesecake dejen ovenpå

Sådan så min kage ud, da den var bagt


Hindbærskum:
300 ml. fløde
100g flormelis
150g hindbær + til pynt

Det færdige resultat

Når kagen er afkølet, kommes fløde, flormelis i skål og mikse til en let flødeskum, tilsæt hindbær kort inden den er færdig og pisk dem med, så skummen får en flot lyserød farve med små hindbær stykker i. Top kagen med skummen og pynt med hindbær. Kom i køleskabet, så skummen kan sætte sig eller servere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar