onsdag den 19. september 2012

Pandekager med hytteost

I dag forsøgte jeg mig med en ny model af noget dej på pande, syntes måske ikke det er helt rigtigt at kalde dem pandekager, jeg brugte nedenstående;
ca. 200 g hytteost
2 håndfulde havregryn
2 æg
1/2 tsk. bagepulver
1/2 tsk. kanel
1 tsk. vanillesukker (og her er jeg godt klar over det ikke var en del af min plan, men i tsk. =)).
saft fra 1/2 appelsin
kokosolie til stegning
Resultatet er jeg virkeligt positivt overrasket over, de var rigtig gode og jeg vil bestemt lave dem igen, igen savnede jeg lidt sirup eller chokolade på toppen, men dette skal jeg jo vende mig til. og til jer der bliver skæmt at hytteosten, kan jeg roligt love at de ikke smager af hytteost.
Min frokost bestod af par skiver lækkert brød min søster har bagt (hun har lovet et indlæg herom). Brødet er et nødde/kernebrød uden mel, men dette kommer hun nærmere ind på, jeg synes det var skønt med lidt brød, og smagen var god. Jeg synes dog ikke man kunne spise vildt mange skiver i træk (det skulle jeg heller ikke) synes man hurtigt fik nok, og en fornemmelse af olie, men dette skyldes nok alle de fede nødder kerner tænker jeg !? Men et rigtig fint alternativ hvis man gerne vil undgå almindelig brød.



brød uden mel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar